דיאטת חלבונים

תפריט דיאטת חלבונים – השילוב הנכון

תפריט דיאטת חלבונים מוצלחת נבנית ע"י הגדלת אחוזי הקלוריות שמגיעות ממזונות עשירים בחלבון. בתפריט יום-יומי רגיל, כ 10% עד 15% מהקלוריות מקורן בחלבונים. תפריט דיאטת חלבונים מעלה את האחוזים האלה לכ 40%.

חשוב לא להתבלבל: לא מדובר בכמות האוכל, אלא כמות הקלוריות שמקורן בסוגים השונים של אוכל אותו אנחנו כוללים בתפריט הדיאטה. תזונה נכונה, אפילו בזמן שבוחרים בדיאטת חלבונים, מורכבת גם מפחמימות ושומנים.

יש לך ספק או שאלה לגבי התפריט? צריכה עזרה בדיאטה? פשוט לעשות לייק ולשאול! באתר תפריט דיאטה אנחנו רוצים לעזור לך!

תפריט דיאטת חלבונים – מבני תפריט שונים

להלן שני תפריטי דיאטה עשירים בחלבונים. הראשון מתון יותר, והשני קיצוני יותר. אין צורך לבחור באחד לעומת השני. המטרה היא להראות את ההבדל בין תפריט דיאטת חלבונים אשר יספק כ 30% אחוז מהקלוריות מחלבון, לעומת תפריט אשר יספק עד 50% מהקלוריות.

תפריט דיאטת חלבונים - ארוחת בוקר:

מתון: 2 ביצים (הסגנון פחות חשוב), כ 60 גרם בשר (למשל נקניק חזה הודו), פרוסת לחם מקמח מלא, חצי כוס מיץ פרות טבעי ולא ממותק.

קיצוני: תחילה 2 ביצים, גבינה לבנה או קוטג', קצת ירקות, ויוגורט עם זרעי סויה. לאחר מכן 100 גרם בשר וחטיף אנרגיה.

תפריט דיאטת חלבונים - ארוחת צהרים:

מתון: חצי כוס סלט ירקות לא מבושלים, 120 גרם בשר בקר, רבע כוס אורז מלא.

קיצוני: חצי כוס סלט בתוספת נתחי עוף. מרק בשר עם ירקות, שעועית וכמוון, בשר.

תפריט דיאטת חלבונים – ארוחת ערב

בקרוב נביא לכם את כל המידע עודות תפריט דיאטת חלבונים

מתון: חצי כוס ירקות לא מבושלים, 120 גרם בשר או דג ופרי.

קיצוני: 120 גרם בשר או דג, חצי כוס ירקות לא מבושלים, חצי כוס ירקות מבושלים. פיתה מקמח מלא.

תפריט דיאטת חלבונים - בין ארוחות

אכילה כל כמה שעות חשובה מאד להצלחת דיאטת חלבונים. לכן חשוב להקפיד ולא לדלג מארוחה מרכזית לארוחה מרכזית.

מתון: חצי כוס חלב, 60 גרם גבינה ו 3 קרקרים פעמים עד 3 ביום.

קיצוני: אפשר לגוון בין גרעיני חמניות, חומוס, אגוזים, פרי או שייק אוכמניות 3 פעמים ביום.

תפריט דיאטת חלבונים – סיכום

לא צריך לפחד לאכול הרבה בדיאטת חלבונים, כל עוד מרבים בחלבונים ולא פחמימות. אכילת החלבונים אמורה להביא להרגשת שובע, ואתם בעצמכם תפחיתו את כמות הקלוריות כי לא תהיו רעבים.

חשוב מאד להיוועץ עם דיאטנית קלינית. הפחתה רבה מדי עלולה לגרום לתופעת קטוסיס לא מאוזנת, אשר יכולה להוביל לכאבי ראש, בכילות, בעיות בקליות ואף בעיות לב.




יעוץ תזונתי