דיאטת השמנה

תזונה נכונה בפשטות

מהי תזונה נכונה? ומהו תפריט תזונה נכונה? התשובה פשוטה: כאשר התפריט הוא מזין ועונה לצרכים האישיים שלכם, התזונה נכונה.

כפי שכל אדם הוא ייחודי, כך גם התזונה המתאימה לכל אחד משתנה. ישנם אנשים שצריכים דיאטה על בסיס פחמימות, בעוד אחרים יתפקדו טוב יותר עם מזון עשיר בחלבונים וכן הלאה. הסוד הוא לדעת להבחין מה נכון בשבילך.

יש לך ספק או שאלה לגבי התפריט? צריכה עזרה בדיאטה? פשוט לעשות לייק ולשאול! באתר תפריט דיאטה אנחנו רוצים לעזור לך!

תזונה נכונה לפי גיל

אנו רואים שבטבע חיות רבות יונקות חלב מהאם. אלה, שרוב היונקים אינם צורכים חלב כלל במשך כל חייהם לאחר תקופה ההנקה. ככל הנראה, באופן טבעי, הם אינם צריכים חלב.

כך גם אצל האדם, ישנם מאכלים המתאימים יותר לתינוקות, לילדים, לנוער ולמבוגרים. תזונה נכונה לתינוקות תמיד תהיה בראש ובראשונה חלב אם. ועל בסיס מאכל בודד זה הם יתקיימו יפה מאד. מעניין הוא, שאצל מבוגרים, פעמים רבות הרעיון לפיו ניתן לחיות היטב עם תפריט מצומצם לא מתקבל על הדעת. אבל בפועל, אנו לא צריכים מגוון רב.

מבוגרים, דהיינו מי שסיים את כל הליך הצמיחה וההתפתחות, צריכים תפריט שיספק להם את האנרגיה שמשתמשים בה לאורך היום.

כאשר אנו אוכלים מאכלים שגוזלים מאיתנו אנרגיה, היינו מאכלים קשים לעיכול מחד ובלתי מזינים כלל, אנו משתמשים בתזונה באופן הפוך למטרתה!

תפריט תזונה נכונה

דגנים מלאים, קטניות, חלק גדול מהירקות וחלק קטן מהפירות, זרעים וגרעינים, הינם מאכלים שמהווים בסיס מצוין כתפריט לתזונה נכונה. כל עוד מקפידים שמאכלים אלו לא יהיו ממולאים או מעורבבים עם מוצרי מזון אחרים.

בפחמימות, חלבונים ושומנים הסיפור קצת שונה. שומנים צמחיים עדיפים תמיד על שומנים מן החי. שומן לא רווי עדיף לרוב על שומן רווי. פחמימות מדגנים מלאים תמיד עדיפים על פחמימות מדגנים לא מלאים, וחלבונים ממקור צמחי קלים יותר לעיכול מאשר חלבון מן החי.

אוכל לא מבושל לא תמיד עדיף על מבושל. ישנם ירקות שדווקא הבישול טוב להם. בשר נע קשה במיוחד לעיכול, ולכן, גוזל מהגוף את האנרגיות שאמור לתת לו.

אנו רואים, שתזונה נכונה היא דבר לא מסובך. אם אנו מקפידים להוציא מתפריט הדיאטה שלנו את המאכלים המזיקים, כגון סוכר לבן, מיני מתיקה, אוכל מטוגן, וכדומה, הרי שכבר התזונה שלנו בעלת משוואה נכונה: היא מזינה ולא מעיקה.

תזונה נכונה ותזונה מצוינת

הצעד הבא הוא יותר קשה. אמנם מי שהרגיל את עצמו לאכול נכון, להימנע מאכילת "זבל" ולהתמיד, ברוב הזמן, על תפריט הבנוי מאוכל מזין, כבר עשה שינוי המהותי. אלא שאפשר גם ללכת צעד אחד קדימה, ולבנות תפריט דיאטה אישי.

בהחלט כדאי להתייעץ עם דיאטנית קלינית למטרה זו. חשוב גם להיות קשובים לגוף שלכם. איך הוא מגיב כאשר אתם אוכלים מאכל מסוים זה או אחר? מתי אתם מרגישים טוב יותר? איזה שעות ביום האכילה משפיעה עליכם באופן היעיל ביותר?

אם תתנו צומת לבכם לעניינים אלו במשך שבוע בלבד, תגלו הרבה מאד על תפקוד הגוף שלכם ואף על עצמכם. אם מידע זה, פנו לדיאטנית ובנו לכם תפריט תזונה נכונה ייחודי. רמת האנרגיה שלכם תגדל, המשקל שלכם יהיה מאוזן, ואיכות החיים שלכם שפוט תעלה.





יעוץ תזונתי