דיאטת חלבונים

פיתוח גוף ותזונה

כל מי שעוסק בפיתוח שרירים יודע שהתפריט צריך להיות מבוסס על חלבונים. רוב הדיאטות הנפוצות כיום מבוססות על כך שתפריט עשיר בחלבונים מגביר את השובע, מפחית את הרעב, ולכן, גורם להרזיה.

אם כן, היתכן לומר שמי שמעוניין בעיצוב הגוף עלול להרזות דווקא כשהמטרה היא פיתוח שרירים? לא ממש. הרמת משקולות ופעילות גופנית אינטנסיבית גורמת לגוף שלנו להשתמש, ולדרוש, רמות אנרגיה גבוהות. פיתוח שרירים מלווה באכילה מרובה.

חשוב לדעת שהרגשת השובע מאכילת חלבונים נובעת מכך שלגוף נדרש מאמץ רב יותר בעיכול חלבונים מאשר פחמימות, למשל. התעסקות בפיתוח גוף ותזונה עשירה בפחמימות היא מעמסה לא פשוטה, וחשוב מאד להתייעץ עם דיאטנית קלינית בזמן פיתוח שרירים.

יש לך ספק או שאלה לגבי התפריט? צריכה עזרה בדיאטה? פשוט לעשות לייק ולשאול! באתר תפריט דיאטה אנחנו רוצים לעזור לך!

מאכלים לפיתוח גוף

להלן רשימה של מאכלים המתאימים ביותר לפיתוח גוף.

  1. בשר בקר מבקר הניזון מדשא

    לבקר הניזון מדשא יש רמות CLA גבוהות בהרבה מבשק בקר רגיל. CLA היא חומצה לינולאית העוזרת לגוף להיפטר מהשומן, וכך לבנות שריר חטוב יותר.
  2. סלק

    בסלק יש חומר בשם trimethylglycine אשר עוזר לשריר לפתח כוח ועצמה.
  3. אורז מלא

    אכילת אורז מלא לאורך היום מאפשרת לשמור על רמת אנרגיה למי שעוסק בפיתוח גוף. אורז מלא גם עוזר להגביר את הורמון הצמיחה ולפתח שרירים.
  4. מלון

    פרי זה הוא בעל רמת פרוקטוז נמוכה, ולכן יכול לשמש כפחמימה מעולה להתחיל אתה את היום
  5. גבינת קוטג'

    מומלץ לאכול בלילה לפני השינה. בגבינת קוטג' יש חלבון בשם קזאין. זהו החלבון שמתעכל הכי לאט בגוף שלנו. לכן, אם מוסיפים אותו בלילה הוא מונע מהגוף להשתמש בשרירים כמקור אנרגיה בזמן השינה.
  6. ביצים

    מלבד היותם מקור חלבון מצוין, החלמון של הביצה עשיר בכולסטרול, המועיל בחיטוב השריר. יש לציין שאכילה מרובה של ביצים יכולה לגרום לעליה ברמות הכולסטרול בדם.
  7. קינואה

    חלבון מלא שמתעכל לאט וגם מגביר את שחרור גורם הגדילה IGF שמועיל בפיתוח שרירים.
  8. תרד

    בתרד יש גלוטמין, חומצת אמינו העוזרת לפיתוח גוף ועוצמת השריר.
  9. תפוחים

    בתפוחים ישנם רכיבים כימיים בשם פוליפנולים המועילים לחיזוק השריר, ומונעים את עייפות השרירים, דבר המאפשר אימונים ארוכים יותר.
  10. נבט חיטה

    מומלץ לשימוש לפני האימונים, נבט חיטה עשיר באבץ, ברזל, סלניום, סיבים וחלבון. רכיבים אלה הופכים את נבט החיטה למקור מצוין של פחמימות המתעכלות לאט וחלבון איכותי.

פיתוח גוף אינו רק הרמת משקולות. ידע בתזונה ואכילה נכונה יכולה לעזור ולהשפיע מאד על התוצאות. חשוב להתייעץ עם דיאטנית קלינית מומחית, על מנת להשיג את חיטוב הגוף המושלם באמת.




יעוץ תזונתי