דיאטת חלבונים

דיאטת פחמימות – כיצד זה פועל

דיאטת פחמימות מבוססת על כך שפחמימות משחררות סרטונין, המועיל להרגשת רוגע, איזון רמות הסוכר בדם, פעילות מעיים, וכתוצאה מכל אלה, הרזיה. דיאטת לחם היא דיאטת הפחמימות המוכרת ביותר. הקליקו למעבר לתפריט דיאטת לחם.

תפריט דיאטה עשיר בפחמימות מחייב כמה ארוחות ביום, שכן אחרת, אי אפשר לשלוט על רמות הסרטונין, ואז הרעב והחשק למתוקים שוב יופיעו. דיאטת פחמימות אינה דיאטה מהירה, אבל יש לה יתרונות רבים.

יש לך ספק או שאלה לגבי התפריט? צריכה עזרה בדיאטה? פשוט לעשות לייק ולשאול! באתר תפריט דיאטה אנחנו רוצים לעזור לך!

דיאטת פחמימות ועודף משקל רב

אנשים בעלי עודף משקל רב נוטים להעדיף דיאטת פחמימות על דיאטות עשירות בחלבונים כגון דיאטת אטקינס, דיאטת סאות ביץ' או דיאטת שומרי משקל. הסיבה לכך היא שתפריט הדיאטה של דיאטת פחמימות קל יותר לביצוע לאורך זמן.

אחת הבעיות של דיאטות המבוססות על תזונה עשירה בחלבונים היא היכולת לעמוד במגבלות הדיאטה, וכן הרעב שתפריט דיאטות אלו גורם. מכנגד, דיאטת פחמימות אולי תביא תוצאות לאט יותר, אך תאפשר לאלו הזקוקים לתקופת דיאטה ארוכה לעמוד במשימה.

דיאטת פחמימות והתשוקה למתוק

כאמור דיאטה עשירה בפחמימות יכולה להביא לאיזון רמות הסוכר בדם על ידי פעולת הסרטונין. כאשר רמות הסוכר מאוזנות, התשוקה למתוק יורדת ואף נעלמת.

תהליך זה הוא טבעי לגוף שלנו. כאשר אנו ניזונים עם מאכל עשיר בסוכר, הגוף מזהה עליה, ופועל להוריד את רמת הסוכר. אלא שהגוף נוטה להוריד את רמת הסוכר אל מתחת לרף שאנו רגילים אליו. עכשיו, הגוף מרגיש צורך בסוכר, והתוצאה היא: רצון למתוקים. אכן תופעה זו יכולה להפוך לגלגל שאין לו סוף...

דווקא דיאטת פחמימות, במידה ונעשת באופן נכון, יכולה לעזור להפחית את הצורך במתוקים. עוד דרכים להפחתת הצורך במתוקים אפשר למצוא במאמר "10 טיפים למניעת התשוקה למתוקים" ברשימות טיפים לדיאטה שלנו.




יעוץ תזונתי