דיאטת אטקינס

דיאטת אטקינס תפריט וטיפים

(למעבר לתפריט דיאטת אטקינס)

דיאטת אטקינס מחולקת לארבע שלבים. השלב הראשון הוא שלב הגיוס, ואכן יש צורך להתגייס לרעיון שמאחורי הדיאטה, ולתופעות הלוואי שלה. השלב השני הוא שלב ההרזיה המתמשך, ובוא תפריט דיאטת אטקינס הופך למקום של ניסוי ותהייה .

השלב השלישי בדיאטה מהירה זו נקרא טרום-תחזוקה ומטרתו למצוא את הגבול שבין שמירה על משקל וכניסה למצב קטוזיס. השלב האחרון הוא תחזוקה לכל החיים. אבל האם ניתן להסתדר עם תפריט דיאטת אטקינס לתמיד?

אתר תפריט דיאטה מזמין אותך להצטרף לחוויה יומיומית של טיפים, מתכונים ותפריטי דיאטה עם השקת דף פייסבוק חדש ומרתק.

פייסבוק

יש לך ספק או שאלה לגבי התפריט? צריכה עזרה בדיאטה? פשוט לעשות לייק ולשאול! באתר תפריט דיאטה אנחנו רוצים לעזור לך!

שלב ראשון – גיוס לדיאטת כאסח

בשלב הגיוס של הדיאטה, המתרה היא להכניס את הגוף לתהליך ההרזיה הרצוי: שרפת שומנים כתוצאה מתפריט דל-פחמימות. מומלץ ששלב זה יתמשך שבועיים בלבד. אלא שמשתמשים רבים, וגם אתרים רבים ברשת, ממליצים להשאר בשלב זה עד להורדת חצי מהקילוגרמים שבדרך למשקל היעד.

לא כדאי. על פי "מומחי דיאטת אטקינס", יש לצפות לשינוים מסוימים בהתחלת הדיאטה כתוצאה מהסרת הסוכר והקפאין מהתזונה. תופעות לוואי לתחילת אטקינס יכללו כאבי ראש, שלשול, בחילה, סחרחורות והתכווצויות שרירים. כך לדבריהם. אלא שחלק מתופעות אלו הם תוצאה ישירה מתהליך קטוזיס!

ההרגשה הבטוחה שמצב קטוזיס גורם הוא חוסר תאבון. לכן דיאטת אטקינס היא דיאטה מהירה. כשלא רעבים, לא אוכלים, מתכון שמבטיח הרזיה. אלא שהתובנה של הגוף היא שהוא גווה ברעב. לכן הצורך בליווי דיאטנית קלינית למשתמשים בדיאטת אטקינס.

מפני שהשלב הראשון הוא הבסיס לדיאטה, וכל שאר תפריטי הדיאטה הם הוספות לשלב הראשון, בנינו עבורכם תפריט דיאטה שבועי ראשוני בסוף הדף.

תפריט אטקינס - שלב ההרזיה המתמשך

בשלב הגיוס התפריט מאפשר צריכה של עד 20 גרם פחמימות נטו ליום. הכוונה לכמות הפחמימות פחות כמות הסיבים, הגליצרין והסוכר האלכוהולי. במילים אחרות: מעט מאד. וגם אז, מדובר בפחמימות שמקורן בעלים ירוקים וירקות בלבד! אכן, לא דיאטה קלה.

השלב השני מאפשר הוספה של 5 גרם פחמימות ביום, כל שבוע. המטרות הן להמשיך להוריד משקל, לגלות את הגבול לצריכת פחמימות תוך שמירה על תהליך הרזיה, ולדעת איזה סוג מאכלים מחזקים את ההשתוקקות לאוכל.

ד"ר אטקינס המליץ על תהליך בן תשע שבועות לשלב זה, בו ניתן להוסיף מאכלים חדשים למגוון כל שבוע. בשבוע הראשון של ההרזיה המתמשכת ניתן להוסיף מקורות פחמימות מצומצם. בין היתר, אספרגוס, אבוקדו, כרובית או תוספת סלט. להלן רשימת התוספות משבוע לשבוע:

  • תוספת ירקות מותרים משלב א
  • גבינות לבנות
  • אגוזים וזרעים
  • פירות יער
  • משקאות חריפים
  • קטניות
  • פירות נוספים
  • ירקות עשירים בעמילן
  • דגנים מלאים

תפריט אטקינס ושלב הטרום תחזוקה

בזמן המעבר לשלב זה תפריט דיאטת אטקינס עדיין גורמת למצב של קטוזיס. לכן סביר להניח שהגוף שלכם שורף שומנים כתוצאה מהעדר פחמימות כבר כשלושה חודשים. ללא השגחה של דיאטנית קלינית, יש חשש להתפתחות בעיות בריאות של ממש!

ואכן מטרת שלב זה היא לצאת ממצב של קטוזיס על ידי הוספת 10 גרמים נוספים של פחמימות ליום בתפריט הדיאטה מדי שבוע. על ידי ניסוי ותהיה יש לגלות את כמות הפחמימות המרבית שניתן להוסיף לתפריט דיאטת אטקינס מבלי להשמין.

דיאטת אטקינס לכל החיים

השלב האחרון המומלץ בדיאטת אטקינס הוא השמירה המתמדת על סגנון אכילה שהורגלתם אליו בתקופת הדיאטה. ניתן דגש לאכילת מזונות מלאים וטבעיים, פעילות גופנית, וחזרה לשלב קודם במידה ומבחינים בעליה במשקל.

אין הכוונה מסוימת לגבי תפריט הדיאטה עצמו. כמוון שחיים על פי אטקינס עשירים בחלבונים ודלים בפחמימות. חשוב לשמור על תפריט מאוזן ולזכור שתפריט עשיר חלבונים ללא הבחנה באיכות החלבון יכול להזיק לבריאות.

מה מותר ומה אסור בתפריט דיאטת אטקינס?

  • שלוש עד שש ארוחות ביום
  • בשר הודו, בשר עוף, בשר בקר, ביצים, דגים, חמאה, מיונז, ושמנים צמחיים, כולל שמן זית, ללא הגבלה!
  • עלים וירקות דלי עמילן המכילים עד 20 גרם פחמימות
  • פירות, דגנים, קמחים (לחם, פסטה וכו'), ירקות עשירים בעמילן, ומוצרי חלב (מלבד חמאה, שמנת וגבינות שמנות) אסורים לחלוטין בשבועיים הראשונים
  • סוכר וקפאין אסורים
  • שתיית שני ליטר מים ביום

דיאטת אטקינס תפריט

דיאטת אטקינס תפריט ליום ראשון

  • ארוחת בוקר: שלושה ביצים מקושקשות, 5 פרוסות חזה הודו, תה
  • ארוחת צהריים: סלט עלים ירוקים בתוספת נתחי עוף, 200 גרם חזה עוף על האש, ביצה קשה
  • ארוחת ערב: דג מטוגן בשמן צמחי, סלט עלים ירוקים, מעט בצל, גבינה צהובה וברוקולי

דיאטת אטקינס תפריט ליום שני

  • ארוחת בוקר: 3 ביצים מקושקשות, 4 פרוסות גבינה צהובה, תה צמחים
  • ארוחת צהריים: תערובת בשרים (עוף, הודו, בקר), סלט עלים ירוקים עם מיונז
  • ארוחת ערב: בשר על האש עם מעט בצל, שום ופטריות, סלט עלים ירוקים, פרוסות חזה הודו

דיאטת אטקינס תפריט ליום שלישי

  • ארוחת בוקר: שלוש ביצים מקושקשות עם שמנת ותה צמחים
  • ארוחת צהריים: סלט טונה עם מיונז, בשר בקר וסלט עלים ירוקים
  • ארוחת ערב: קציצות בשר עם מעט שום ובצל, וסלט עלים ירוקים

דיאטת אטקינס תפריט ליום רביעי

  • ארוחת בוקר: שלושה ביצים קשות מעורבבים עם חמאה ושמנת וסלט עלים ירוקים
  • ארוחת צהריים: סלט נתחי הודו עם ביצים ומיונז
  • ארוחת ערב: בשר בקר, סלט יעלים ירוקים עם מעט כרובית

דיאטת אטקינס תפריט ליום חמישי

  • ארוחת בוקר: אומלט ביצים עם גבינה צהובה ותה צמחים
  • ארוחת צהריים: נקניקיות וסלט עלים בתוספת מיונז ונתחי עוף
  • ארוחת ערב: עוף עם ברוקולי וסלט עלים ירוקים

דיאטת אטקינס תפריט ליום שישי

  • ארוחת בוקר: 2 ביצים קשות ו5 נתחי בשר הודו עם מיונז
  • ארוחת צהריים: בשר בקר, סלט עלים ירוקים עם מעט בצל ורבע עגבנייה
  • ארוחת ערב: תערובת בשרים עם סלט עלים, מעט בצל, עגבנייה, פרוסת לחם קל

דיאטת אטקינס תפריט ליום אחרון בשבוע

  • ארוחת בוקר: 3 ביצים מקושקשות עם נקניקיות ופרוסת לחם קל
  • ארוחת צהריים: כנפי עוף מטוגנים וסלט ירקות עם בצל ורבע עגבנייה פרוסת לחם קל
  • ארוחת ערב: תערובת גבינות עם סלט עלים בתוספת אבוקדו ודג הרינג

חשוב לזכור: דיאטת אטקינס אינה דיאטה עם תזונה מאוזנת. תפריט דיאטת אטקינס גורם קטוזיס ומלווה בתופעות לוואי. יש להתייעץ עם דיאטנית קלינית.




יעוץ תזונתי